nuffnang

Tuesday, July 9, 2013

salam ramadhan 1434h

salam sekalian

syukur Alhamdulillah ke hadrat Illahi kerana masih lagi diberi kesempatan untuk merasai nikmat berpuasa..

maka dengan rasminya esok kita akan mula berpuasa.. marilah kita laksanakan rukun islam yang keempat iaitu:- 
BERPUASA DI BULAN RAMADHAN

antara 5 rukun islam ialah:-

1. Mengucap dua kalimah syahadah.
2. Mendirikan solat.
3. Menunaikan zakat.
4. Berpuasa di bulan Ramadhan.
5. Menunaikan haji di Mekah bagi yang mampu.

tahun ni aku sangat eksited nak sambut puasa sebab tahun pertama merasa nak bangun sahur masak sendiri sama gak ngan nk berbuka.. tahun lepas tak merasa sebab dok ngan MIL. so sume dia yg sediakan. aku tinggal nak mengadap makan je.. MIL tak prefer aku masak sb katanya aku mengandung so bia dia selesaikan sume..

MIL aku ni memang sorang yang prihatin sket. suka bersusah payah demi anak menantu.. aku memang salute MIL aku.. Syukur Ya Allah dapat mentua yang sporting dan bole terima seadanya..

sumber: fb

apa lagi kawan-kawan marilah kita menegakkan niat. moga Ramadhan kali ni kita diberi syafaat bersama.. kita diberi hidayah untuk berubah kearah kebaikkan.. kebaikan yang akan kita nikmati di akhirat kelak.. acewah da macam ustajah ai ni.. hover sudah.. bukan apa sekadar mengingati sb aku pon salah sorang yang masih memerlukan banyak perubahan untuk menjadi wanita solehah idaman suami

moga kesempatan yang diberikan ini kita jaga sebaik mungkin.. amin ya rabbal alamin..

Ahlan Wa Sahlan.. :-)

nota chomell : hutang ngan korang entri pasal cabutan bertuah family day aku.. aku tak lupa.. da draft tinggal nak publish je.. esok lusa hokeh :-)

salam sayang selamanya
ibu rizqin ♥♥

No comments:

Post a Comment