nuffnang

Tuesday, July 16, 2013

ramadhan yang ke 3, 4, 5 dan 6 hari

salam kawan2 sekalian..

sebelum membaca entri ini mari la kita mengelap ailio.. kerana ini entry menayangkan makanan yang super mabeles.. sengaja aku kumpul banyak pix makanan supaya bole digabungkan dalam satu entri.. sedap sikit tengok kan

aku ni tak der la pandai masak tapi suka mencuba hokeh.. asalkan rasa itu sedap aku layankan je.. nasib ai dapat laki yang tak memilih makan.. oke je layankan masakan isteri.. selalu mulut dia puji SEDAP je.. 

kebanyakkan menu yang dibuat ialah menu sahur.. sebab waktu berbuka aku dan suami hanya makan kuih muih sahaja.. so laki aku dah request sahur ni kalau dapat lauk yang fresh2 lagi selera nak makan.. ternyata betol.. makin bertambah dia makan..

laki aku cakap pas ni sahur je mesti lauk panas dan fresh.. bukak posa tak yah masak sebab nak makan kuih saja.. so aku layankan je.. janji laki aku puas hati..

menu sahur ke 3
 ayam masak halia dan cili kering

menu sahur ke 5
 udang goreng kunyit

menu sahur ke 6
nasi goreng kasih sayang sejati

kenapa menu sahur ke 4 tak de.. sebabnya aku terlajak tido.. sudahnya kami laki bini hanya sempat makan roti sekeping ngan air suam sahaja.. 

aku rasa bersyukur sangat sebab dapat sambut ramadhan kali ni dgn sendiri.. walaupon ni da masuk ramdhan tahun ke 2 perkahwinan tapi aku anggap yg pertama sb semua juadah atau apa je yang laki aku nak makan aku dapat sediakan. 

semoga aku terus istiqamah nak masak yang best2 kat suami

salam sayang selamanya
ibu rizqin ♥♥

No comments:

Post a Comment