nuffnang

Friday, July 12, 2013

ramadhan pertama dan kedua harinya

salam ollsss

mana boleh tahan kan.. semua orang nak update pasal menu dibulan puasa ni. ibu rizqin yang comel nia pon masih tidak ketinggalan nak buat entri pasal ni.. **lap ailio dulu**

agak mencabar di bulan puasa nak buat entri pasal makanan.. tiap ari weh aku fikir menu apa yang nak dimasak.. tahun pertama berpuasa sebenar sebagai suami isteri.. kan aku da cerita kat entri sebelum ni.. semua mak mentua aku yang handle pasal makan.. ai is tumpang ngan dia masa tu sebelum dapat rumah..

aku lebih suka masakan yang fresh bila bulan puasa.. tak suka yang jenis berkali-kali panaskan makanan tuh.. sebab tu juga sampai tak taw menu apa yang nak dibuat.. memang laki aku jenis tak kisa.. ai is isteri mithali so kena la pandai hadap sume ni..

tak mau taip entri panjang.. meh layan menu aku..

 ni masa ramadhan pertama.. hokeh.. gigih aku masak kari ikan kembung.. request by encik suami

menu hari kedua puasa simple mimple je aku buat.. laki aku ni pesen kalau masak kicap cukup admire.. suka benar.. aku la yang senang.. da taw apa dia nak terus boleh proceed.. tak de la mcm tetiap ari nak tanya apa dia nak.. tensi hokeh..

daging masak kicap

setakat ni ja aku nak celoteh pasal menu ramadhan ari pertama dan kedua.. insyaAllah kerajinan datang akan update lagi pasal menu makan sammmmmpaaaiiii la ramadhan ke30.. hokeh.. kumpul kekuatan sikit nak update entri.. 

nota chomell: fenomena cheesekut melanda semua blogger gojes.. aku masih dalam planning nak cuba.. insyaAllah ada kelapangan jadi la cheesekut aku tuh..

salam sayang selamanya
ibu rizqin ♥♥


No comments:

Post a Comment