nuffnang

Thursday, May 2, 2013

aktiviti cuti hari pekerja

salam khamis (saya suka..saya suka.. gaya mei mei)

entri arini nak creta pasal xtvt yang diwat pada cuti ari pekeje.. yakni 1 mei kan..so apa lagi laki aku dengan semangat beria ajak bekpes kat luar.. kteorang bekpes kat warung bunian.. nasi lemak dia mmg power ler.. tak ramai yang tahu kedai ni.. sebab mmg tersorok abis ler.. aku oder nasi lemak  bungkus dan encik suami oder nasi lemak telur dadar.. mmg fully kenyang la.. banyak weh nasi lemak dia.. berbaloi-baloi taw.. (sori kawan2 aku tak sempat plak nak captured gambar kedai tu. InsyaAllah in next entri akan ada ambar yek). 

lepas je kenyang melantak nasi lemak,, zassss terus ke umah MIL.. niat ati nak melawat dia.. da lame tak jumpa sembang2.. my MIL mmg sporting taw.. sb tue aku suka melayan dia.. hehee.. tak de niat apa2 yer.. sekadar menumpang kasih sayang sebab mak kandung jauh dari pandangan mata.. pastu ajak temankan g umah kawan MIL sebab nak upah baju wat pegi pejabat.. da nama pon keje pejabat jadi haruslah bertukar suami pakai an.. ngada la ko ni mak jemah.. 

pas siap anta baju singgah lagi skali umah MIL sebab nak suapkan beby rizqin makan.. anak aku da melalak sakan lapo.. cian buah hati ibu.. smpai je ada kak ipar.. so pe lagi meriah umah mak mentua ngan ank2 buah suami.. sonok la si rizqin. sambil suap makan.. sembang menyembang.. riuh umah.. 

setel sume.. suami pon ajak balik.. jumpa plak ngan FIL.. dia pegi memburu ayam hutan.. so, Alhamdullilah.. rezeki lagi.. dapat ayam hutan.. sedap weh.. aku suka.. aku kan kakak kepada makanan.. jadi tak wajib la tolak rezeki kan.. dapat seekor.. suami siang sesiap.. balik umah tinggal aku nk cuci kasi bersih jek.. 

da siap sume.. encik suami plak request nak makan kari ikan kembung.. gigihnya plak aku watkan demi nak mengikat perut suami.. air tangan isteri kan pengikat kasih sayang suami isteri.. eh betol ke statement aku ni!!! kemain berselera suami aku makan.. bila tengok dia berselera makan.. hati aku jadi tenang sangat.. aku suka bila apa yang aku masak.. laki n anak aku makan dengan slera skali.. terasa puas keyh.. hehehehee.. 

da siap2 makan nasi.. rehat2 sume bagai.. laki tetiba plak cakap.. sedapnya makan ubi rebus.. nyummy.. dia kelua cari ubi tapi abis plak.. sudahnya dia beli pisang.. oke la janji ada kudap2 untuk minum petang..

waktu malam tak der buat ape2 pon.. rehat2.. pkul 10.30malam.. masuk bilik dan tido.. 

nota chomel : count days nak pegi beby expo kat Mid Valley.. :-) lagi 8 ari taw

salam sayang selamanya
ibu rizqin ♥♥


No comments:

Post a Comment