nuffnang

Thursday, April 25, 2013

jom main masak2


Heloo khamis..

Ari yang paling dinanti2kan… saya suka..saya suka (tiru cm mei mei cakap)

Tak de la nak heboh mana kan. Saja je.. aku nak ngtaw yang ari selasa lepas aku ada watkan puding roti kukus.. ekceli ni menu lame tapi aku pes time nak mencuba.. alhamdullilah menjadi.. yang part paling bes hubby puji sedap la.. 

so aku share serba sket la.. puding roti ni buat secara mengejut.. bahan2 pon main letak je.. 

bahan2 :
4 keping roti yang disapu butter
**susu DL full cream yang 250ml 
**4 sb gula
**1 sk esen vanilla
**2 biji telur
(** dipukul hingga kembang)

caranya:
  • roti tadi tue dipotong kecik dan disusun secara terabur dalam bekas.. 
  • bahan ** dituang ke dalam bekas yang roti disusun tue
  • kukus dalam 20minit dan sedia dihidangkan


see.. simple dan senang je kan cara nak buat puding roti kukus ni.. disebabkan tak ade hiasan so nampak biasa je puding aku.. korang leh letak coklat cip ke. hirisan badam ke or kismis pon bole.. apa2 je yang leh menarikkan korang punya puding roti ni.. klu aku dapat wat sos kastad skali mesti sedap kan.. makan mcm ni saja pon sodap gak.

meh layan gambar ni..

ai is kukus dalam periuk nasi je.. pengukus blom beli lagi.. periuk nasi yang byk berjasa,, membantu ai dalam menyediakan puree rizqin

ni sebelum puding roti masak.. masak dalam tipuware je.. ruangan terhad

afta masak sepenuhnya.. membesar bagai johan,, hehehe

pas je siap masak puding ni.. hubby da tak menyabar nak makan.. panas2 dia minta potongkan.. ai kan isteri mithali so turutkan je la.. selamat mencuba dan menjamu selera.. :-)

nota chomel: puding ni klu kasi anak korang makan pon bole gak.. sebab sedap sangat rasanya,, bagi anak ai.. kena la betol2 lenyek puding ni.. 

salam sayang selamanya
ibu rizqin ♥♥