nuffnang

Thursday, November 28, 2013

makanan kesihatan untuk rizqin

salam semua..

dah lama kan aku tak creta pasal anak teruna aku. anak aku ni bukan yang jenis sihat debot.. badan pon comel jek.. dalam pada tu jugak aku sentiasa jaga.. aku tak nak sampai anak aku masuk dalam line kuning bak kata nurse kat kk.

risau weh.. asal dia tak selera nak makan mesti aku akan cepat2 cari alternatif supaya rizqin sentiasa dapat khasiat secukupnya.. jadi aku nak share la ngan korang sume apa yang aku consume untuk anak aku supaya sentiasa sihat adanya.. kita hanya berusaha yang lain2 Allah tentukan. sebagai ibu mesti akan sentiasa nak yang terbaik untuk permata hatinya kan.. yer ke idok.? hikhikhik

aku start bagi anak aku makan vitamin c minyak ikan kod seawal usia 7 bulan. antara sebab utama ialah anak aku masa tu senang sangat nak kena demam, batuk dan selsema.. tak daya aku tengok sb pas minum susu je confirm akan muntah.. luluh hati aku. tak sempat susu nak hadam da terkeluar.. aku gak pernah sampai menitis air mata tgk keadaan rizqin..

selepas sebulan aku cuban produk dari Seven Seas ni Alhamdulillah.. banyak perubahan kat rizqin.. penyakit da susah nak melekat. selera makan pon dah bertambah.. pantang nampak aku mengunyah asek nak minta saja..

apa yang bes pasal vitamin ni ialah seawal usia anak korang 1 bulan da boleh start makan.. aku dulu pon tak pernah nak terfikir pasal ni.. atas khidmat nasihat suami kawan aku,, terus berkobar2 cari farmasi nak cuba produk ni.. sungguh memberangsangkan.. syukur kepada Allah.. produk ni bes sebab dia boleh campur dalam susu.. bg sesiapa anak yang susah makan ubt.. produk ni terbaik..

sumber: encik google

bila usia anak aku melepasi setahun lebih aku bertukar produk memilih Scoot Emulsion ni.. rasa super bes.. oren taw.. mula2 rizqin mcm tak mau juga.. bila dia rasa oren.. sampai habis dia makan.. insyaAllah aku akan beri yang terbaik untuk rizqin.. permata dan anugerah Allah yang terindah..

sumber: encik google

semoga rizqin membesar bagai johan dan dijauhkan penyakit.. ayah dan ibu sudah cuba sebaik mungkin.. kamu ialah kasih sayang kami.. anak yang tak banyak ragamnya.. terima kasih anak..

nota chomell: pas ni blog aku macam da boleh jadi medan perniagaan aku.. aku ada meniaga kecil2lan untuk menambah duit poket.

salam sayang selamanya
ibu rizqin ♥♥♥


No comments:

Post a Comment