nuffnang

Tuesday, March 26, 2013

pengalaman bersalin yang paling indah

Salam uollss

Cerita ni mcm agak basi.. tp aku tetap nk creta.. pedulik hape aku. Cam ni cretanya.. penuh semangat 1malaysia aku nk creta ni.. 

12/10/2012:-
Aku diminta ke hospital Serdang sb kena admit la.. katanya tak nak beby overdue. Sebelum pegi pagi tu sempat lagi aku menyiapkan sarapan encik somi tercinta.. nampak tak sape calon isteri mithali tahun ni.. cewah layak ke ko mak jemah oiii.. so pas je makan sgala bagai.. aku pon menyiapkan diri dengan gigihnya ke sepital. Selepas prosen pendaftaran segalanya, aku diminta ke masuk ke dalam bilik hape ntah untuk dicek bukaannya.. baru 1cm.. phewwww.. agak cuak disitu.. akibat wad sume penuh doktor kasi chance aku balik umah. Dengan harapan ada kekosongan wad n katil untuk aku..

13/10/2012:-
Pepagi lagi aku da bergegas ke hospital sb doktor da ckp klu datang awal so posibble nk dapat katil n wad tinggi la.. nampak tak kegigihan aq kat situ.. rindukan si kecik dalam perut sanggupnya aku. Prosedur macam biasa la doktor akan cek bukaan laluan aku.. baru 2cm. Sakit ape pon aku tak terasa..

Selepas Prosedur mendapatkan katil n wad selesai.. alhamdullilah lega rasanya. Sakit masih tak terasa lagi.. leh melompat-lompat lagi.. jangan ko cari pasal yer.. jam tepat pukul 10.00 malam.. sakit kontraksi da terasa.. tapi rilek-rilek lagi..

Jam sekarang sudah menunjukkan pkul 12.00mlm.. aku da mula tak keruan.. sakit ya Allah.. terasa mcm pinggang dibengkokan.. aku masih gagahkan diri juga manahan sakit kontraksi..

kecomelangemukkan aku terselah.. perasan benar ko dik noon oiiii

14/10/2012:-

Tepat jam 3.14pagi maka lahirkan putera hatiku yang ku nantikan selama ni. Lahir dalam keadaan yang hanya sekali push sahaja.. baby seberat 3.1kg dapat melihat dunia secara rasminya. Alhamdullilah Allah mempermudahkan segala urusanku. Nurse menyerahkan anakku kepada suami untuk diazankan.. maka sempurnalah kami sekeluarga.. ibu akan membesarkanmu dengan penuh kasih sayang.. kerana HAARIS RIZQIN lambang kasih sayang ibu dan ayah..

 fresh from oven..3.14am 14/10/2012

maka lengkaplah keluarga aku.. dunia akhirat aku.. 

No comments:

Post a Comment